Traim o viata sub semnul presiunii. Responsabilitatile, activitatile, comunicarea, relatiile, emotiile se succed intr-un ritm ametitor. Poate ca nu ne dam seama mereu cat de solicitate sunt corpul si psihicul nostru pentru a se adapta acestor conditii. Din pacate, nu ne putem sustrage complet situatiilor stresante.

Nu putem controla atat de mult situatiile exterioare, provocarile de la munca, dificultatile relationale, problemele financiare si schimbarile majore din viata noastra. Insa, ceea ce putem face este sa ne regasim pe noi in tumultul aflat in jurul nostru, sa ne regasim centrul si sa ne recapatam puterea interioara de a ne gestiona energia, de a ne intelege si de a ne linisti.

Ciclul menstrual este foarte sensibil la stres; in special, perioadele premenstruala si menstruala, cand, oricum, energia noastra ne solicita mai mult interiorul, ne rascoleste in adancuri pentru a scoate la suprafata probleme vechi nerezolvate si potentiale inca ne-inflorite.

Fiind o perioada ce ne predispune la orientare catre sine, la o receptivitate marita, la introspectie, si avand nevoie de mai multa liniste, resimtim stresul mult mai acut, pentru ca avem tendinta sa lasam agitatia ce vine din afara sa ne tulbure mai usor si astfel sa ne scoata din locul profund in care simtim nevoia sa ne retragem.

Simptomele premenstruale foarte accentuate ne pot arata cat de mult nu ne onoram perioada in care ne aflam, ne pot arata ca exista lucruri care ne afecteaza si de care fugim, ne pot arata ca ceva ne dezechilibreaza si ca ar fi timpul sa ne ocupam mai mult de noi.

Perioada premenstruala ne evidentiaza zonele mai tulburi din noi. Impreuna cu receptivitatea marita creeaza un teren deosebit de sensibil pentru factorii de stres. Energia destul de puternica din aceasta perioada ne face sa izbucnim cu forta din interior, sa nu mai putem tacea sau ascunde ceea ce este important sau dureros pentru noi.

Pentru a ne bucura de momentele de introspectie si a beneficia de puterea energiei noastre din aceasta faza a ciclului, pentru a ne usura simptomele de PMS si pentru a fi mai putin influentate de factorii externi, putem sa tinem seama de cateva aspecte:

  •       Sa fim atente la primele semne. Si sa luam masuri de la primele semne. Corpul si psihicul nostru ne arata intotdeauna ce ne dezechilibreaza. Dar, de multe ori, alegem sa nu ascultam sau sa ignoram aceste semnale, care devin apoi mai puternice si insistente. Daca permitem stresului sa se adune, la un moment dat nu ii vom mai face fata.
  •       Sa invatam sa respiram abdominal pentru relaxare. Cu mainile pe abdomen inhalati incet si adanc pe nas, lasand aerul sa patrunda si sa extinda abdomenul, apoi expiram incet pe gura, cu un mic suierat, lasand abdomenul sa se goleasca de aer. Practicati pentru trei sau cinci minute. Aduce o senzatie de calm si relaxare.
  •       Sa ne auzim vocea interioara si sa ne oferim un dialog linistitor si momente de pace. Stresul poate fi, de asemenea, generat si amplificat de felul nostru de a fi: incapacitatea de a accepta nesiguranta, pesimismul, asteptari nerealiste, perfectionismul, teama de pierdere a controlului. De aceea, este necesar sa ne reasiguram ca situatiile pot sa nu fie atat de grave precum par si ca motivul pentru care le amplificam vine din interior.
Anunțuri